Chill chillidill...

Lördag 16 februari
Chilla.... sova lite på stranden. Kolla in de små spindlarna i badrummet. Jodå. Käka Pilau på stranden, inte dumt. Sitta i en kolsvart tanzanisk natt på balkongen och skriva resdagbok. Mm, visst, det kan gå för sig. Bada i Indiska Oceanen? Tja. Varför inte. Chilla... läsa lite i medhavd roman. Ok, sämre kan man ha det, faktiskt ;) Min kära reskamrat har synpunkter på min stil och tycker jag är lite småspydig, men det är jag väl inte?! Just sayin. Snart lite kvällsmat, så är den här jättejobbiga dan över. På Kipipeo (vad 17 betyder det egentligen?) Beach hotel. Där vi alltså, 4 elever och Gunilla och jag tillbringar helgen medan de andra ser giraffer och elefanter och gnuer och giraffer och elefanter och gnuer och giraffer och elefanter och gnuer.... Just sayin. I morgon ser de oss. På kvällen, lagom till kvällsmat. Pumorna som har aktat sig för lejon på ön Kigamboni. Cecilia, som chillar vidare i natten....
16 februari
Efter tre intensiva dagar var det dags för lite rekreation. Coldplay strax före sju, uppstigning, packning och frukost. Strax efter 8 hade de 27 safariresenärerna stuvat in sig i bussen tillsammans med Side och vi andra sex vinkade av dem. Vi hoppade in i suven med vår chaufför som körde oss genom Kariakoo och centrum på väg till Kigamboni-färjan. På färjestationen visade det sig att man inte får sina biljetter såvida man inte ger vakten 2000 TSH.
En liten väntan och så var vi ombord på färjan. Det kändes konstigt att sitta kvar i bilen under färden, men resan är bara 10 minuter lång ungefär så det var okej. Över på Kigamboni åkte vi ca 8 km till vårt hotell Kipepeo som ligger precis vid stranden med den gröna indiska oceanen som utsikt.
Vårt rum visade sig vara ett litet uppålat hus med bastväggar och -tak. Inga fönsterglas så det blåser rakt igenom huset vilket är bra eftersom luftkonditionering saknas. Sängarna är tre madrasser på en upphöjning med myggnät som täcker in hela härligheten. Jag tror att jag kommer sova gott här i natt.
När rummet var färdiginspekterat smorde vi oss med massor med solkräm och vandrade genom skogsdungen ner till stranden för att sola och bada. Havet var varmt och härligt och solen gassade ner på oss. Helt underbart!! För alla er som avundsjukt suckar kan jag trösta er med att jag också läste 30 sidor i en avhandling om matteundervisning, men bättre ställe att göra det på kan jag inte tänka mig... Gunilla
2013-02-16 @ 17:23:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

vill bara tacka för att jag kunnat ta del av era upplevelser tillsammans med vår dotter. Det har varit så roligt att få läsa era glada krönikor och se de fina bilderna. Lite kontrast till den småländska vintern!

2013-02-23 @ 17:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0