Sol och bad, i denna kära stad!

Dagen har spenderats på paradisön Bongoyo Island och det var helt, helt, heeeeelt fantastiskt! Bussen skulle avgå från hotellet kl. 8.00 och till allas förvåning rullade vi faktiskt ut genom grindarna 8.03! Hallelujah! Sedan tog vi färjan från hamnen mot ön, och bara själva båtturen var en ganska annorlunda upplevelse! Det gungade och skvätte riktigt mycket, så medan vissa satt och höll hårt i räcket, skrattade andra högt av förtjusning. Väl framme på ön var det verkligen jättevackert: vit sandstrand, turkost vatten och för att undervika solen låg vi alla under sk "palmparasoll". Exotiskt värre med andra ord! I ca 6 timmar gjorde vi inget annat än att sola, bada, sola, bada, bada och sola. Det var som sagt helt fantastiskt, och när båten skulle ta oss hem till fastlandet igen var det bud på att "råka" missa den för att leva på ön för all framtid, haha! Väl hemma på hotellet igen gick de flesta av oss tillbaka till hotellrummen som zombies, lagom sönderbrända och goa'! Vid middagen var det bara en tapper skara som masade sig ner till matsalarna för lite mat, resten låg på rummen med feberfrossa och andra härliga biverkningar! De av oss (Läs: Alice, Nathalie och Kathinka!) som hade lyckats att inte bränna oss någonting alls trots lika mycket vistelse i solen, är väldigt nöjda och glada över vårt missbruk av solskyddsfaktor 50, hehe! Nu på kvällen när vi satt och skulle skriva vårt blogginlägg började vi prata om några ganska roliga grejer, nämligen vad vi saknar mest där hemma och vad vi kommer att sakna mest härifrån, när vi åker hem. För inatt är ju vår sista natt, för natten till fredagen vid midnatt (Åh, vad mycket natt det blev nu!) åker vi till flygplatsen för att åter igen kommer hem till kalla Sverige! Det som vi kommer att sakna mest härifrån är nog värmen! Men också lite maten (den färska frukten!), alla trevliga människor på gatan, alla elever på skolan, Mr. Mateshi , gångtempot (Africamode) och alla våra underbara äventyr i trafiken! Det vi saknar mest hemma just nu är att kunna äta och dricka vad man vill, men annars så känner vi ändå att vi har det väldigt bra här! Just nu känner vissa att de faktiskt skulle kunna stanna här 10 dagar till, minst! Men det ska väl ändå bli skönt att komma hem, typ! Nu ska vi sova, imorgon har vi fått sovmorgon och ska inte vara på skolan förrän 10.00! Härligt! Det var allt för oss, hoppas alla har det bra där hemma i Sveariket! Puss och kram, afrikabanan!